דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אילו דגשים יש לקחת בחשבון בקניית רכב? 

מאת    [ 13/10/2012 ]

מילים במאמר: 612   [ נצפה 3193 פעמים ]

דגשים בקניית רכב יד שנייה   קניית רכב יד שנייה (או חדש) היא למעשה צעד חשוב בחייו של אדם פרטי וגם בחיי עסק. מעבר להיותו רכב שיביא אותנו מנקודה A לנקודה B ישנן מספר נקודות נוספות שאנו ממליצים לשים לב אליהן. אחרי הכול,רכב במשק בית פרטי יהיה ההוצאה השנייה בגודלה אחרי דירה ורכב בעסק, אמור להוות בסופו של דבר בראייה מערכתית,גם מינוף לעסק אשר ייצר באמצעות הרכב עוד הכנסה. אז בין אם אתם קונים רכב חדש,בליסינג או במזומן, ובין אם אתם קונים רכב יד שנייה מליסינג או מאדם פרטי,אנו ממליצים לשים דגש על הנקודות הבאות,לא בהכרח ע"פ סדר הופעתן:

  א.אמינות הרכב והיצרן- רצוי לבחור רכב אשר לפי השנים האחרונות ברוב דגמיו אין תקלות והרכב נוסע "חלק" מלבד טיפולים שוטפים וטסט. שימו לב שאתם לא מתפתים ללכת אחרי מבצע כלשהו או מחיר מצוין,ולאחר מכן תמצאו את עצמכם מבלים זמן ומבזבזים כסף במוסכים. לרוב נהוג לחשוב כי היפניות (כגון טויוטה,הונדה או מאזדה) הן האמינות ביותר אך לאחרונה אנו רואים כי,לדוגמה,גם רכבים קוריאניים כגון יונדאי וקיה בהחלט עושים את העבודה מהבחינה הזו.

  ב.אובדן ערך-"שוק". באם לא לקחתם את הרכב בשכירות או בליסינג תפעולי מלא,עליכם גם לקחת בחשבון את השוק שיש לרכב-האם יהיה קל למכור אותו בהמשך הדרך? האם נוכל למכור את הרכב במחיר הקרוב למחירון? כדאי להסתכל במחירונים השונים על ירידות הערך ובנוסף לקחת בחשבון שגם רכבים אשר נפוצים בליסינג ובהשכרה יאבדו מערכם האמיתי (לא בהכרח לפי המחירון) בגלל עודף שיהיה אצל אותן חברות בעוד 3 שנים לערך...

  ג.החלפת צורה- יבואנים נוטים להחליף את הדגם בכל מספר שנים (בין 3 ל-5 שנים) או לעשות מתיחת פנים. חשוב לוודא האם היבואן עתיד לבצע בקרוב החלפת דגם. ברוב המקרים היבואן גם לא יספר בעצמו, מכיוון שירצה למכור את כל הרכבים שיש לו במלאי לפני שיעבור לצורה החדשה. דוגמה קלאסית היא מאזדה 3 שב-20089 הייתה חפיפה בין שתי הצורות המוכרות כ"כ,כאשר היבואן לא רץ לספר לקונים על ההחלפה הקרבה.  

ד.התאמה לתקציב- לעיתים אנו נוהגים לקנות רכב המתאים לסכום קרן ההשתלמות שנפתחה לנו בדיוק או לסכום המענק שקיבלנו, אך עלינו לשאול את עצמנו האם גם נעמוד בהוצאות החודשיות הכרוכות ברכב. חשוב לזכור קניית רכב לא נגמרת ברכב עצמו- ישנן הוצאות כגון ביטוח חובה,מקיף,רישוי,טיפולים,דלק וכו'. לדוגמה, גם אם נפתחה לנו קרן השתלמות של 60000 ש"ח אך אנו מרוויחים 8000 ש"ח, האם באמת נוכל לעמוד בעלויות החודשיות הנוספות בלי "להחנק"?  

ה.ראייה לטווח ארוך- אנו קונים רכב עכשיו,אך אנו נשתמש בו לאורך זמן ולכן יש לשאול את עצמנו- האם הוא רחב מספיק לילדים שיהיו? האם תא המטען יכיל,עגלה,לדוגמה? האם הוא יוכל לשמש אותי לעסק שבהקמה? האם הקטע המגניב של רכב ספורטיבי יהיה פרקטירלוונטי גם עוד 3-4 שנים? צריך לחשוב קדימה.

  ו.אחריות- כאשר אנו קונים רכב חדש מהיבואן,בד"כ נקבל אחריות לשנתיים או שלוש עם הגבלה לק"מ מסוים. גם כאשר קונים רכב יד שנייה,יש לבדוק מול המוכר (במיוחד מול חברות הליסינג) האם ניתנת אחריות כלשהי? האם הם מתחייבים,לדוגמה,למנוע,גיר ושלדה לתקופה מסוימת? התעקשות כזו יכולה לחסוך לנו אלפי שקלים בטווח הקצר.  

ז.עלויות אחזקה- כמו שכבר ציינו,לרכב יש עלויות נוספות שיש לקחת בחשבון. אבל גם בעלויות אלו יש פערים גדולים בין רכבים מסוימים. לדוגמה,נהוג לחשוב שרכב אירופאי (פגו,רנו,סיטרואן,פיאט ועוד) יהיה יקר יותר באחזקה,בגלל חלקי חירוף יקרים ובגלל עלויות היורו. רכב יפניקוריאני לעומת זאת יהיה יותר זול בגלל המטבע החלש יותרעלויות ייבוא חלפים זולות יותר. יש לבדוק זאת,המידע מצוי ברשת.   לסיכום- אנו מציעים לבדוק לעומק את הפרמטרים הנ"ל לפני קניית רכב. יש לכם אפשרות להתייעץ על המסלול הכדאי עם יועץ ליסינג כגון כמו כאן. בנוסף- במקום לשרוף שעות באתרי לוחות אחרי שכבר החלטתם איזה רכב אתם מחפשים,אנו ממליצים להשתמש בשירות כגון השירות המוצע כאן, אשר יאתר עבורך בדיוק את הרכב שאתה מחפש,עם הנתונים שאתה מחפש,בלי לקום מהכורסא...   ואם החלטתם ללכת על ליסינג, אל תשכחו להשוות מחירים בכל מה שקשור לרכב,כמו השירות המתבקש כאן.

  תתחדשו ונסיעה בטוחה!  

הכותב הוא מהבעלים והמנכ"ל של קבוצת מתעניינים- האתרים "מתעניינים" להשוואת מחירים והצעות מחיר ו"קאר4מי"הנותנת שירותי השוואת הצעות מחיר בכל תחומי ענף הרכב (ליסינג,הסבה לגז,ביטוח ועוד), אפשרות איתור רכבים ספציפיים ע"פ דגם ושנתון בלי לקום מהכורסא וייעוץ ליסינג. בעלי האתרים הם בעלי ניסיון של שנים בשיווק ומכירות,עם התמחות בענף הרכב והליסינג,והבנה עמוקה בתורת המימון,הפיננסים והמכירות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב